Nowy rok to nowe plany, marzenia a także zmiany.
Jednak nic się nie zmieni, jeśli sami się nie zmienimy.
Jest wiele propozycji na temat organizacji, zarządzania czasem, zarządzania projektami. Praktycznie co ekspert to inne rozwiązanie. I jest trochę w tym prawdy, gdyż każdy z nas jest inny.
Sami powinniśmy zdecydować jakie najlepsze rozwiązanie przystosujemy do naszych potrzeb. A jeśli na siłę coś zastosujemy i nie będzie się u nas sprawdzało, to napewno z czasem to porzucimy.
Na początek poleciłbym jednak przyglądnięcie się GTD i ZTD.
1)
Najlepiej będzie zacząć od podstaw – teorii:
- GTD – Książka Davida Allena
- ZTD – Kurs Testeqa w PDF
Następnie gdy już zdecydujemy którą drogą pójdziemy, można przystąpić do wdrożenia zmian u siebie (naszym życiu, rodzinie, firmie, organizacji).
2)
Swój System można utrzymywać ręcznie (korzystając np. z notesa, kalendarza, innego systemu papierowego) lub z narzędzi w formie aplikacji komputerowych czy na telefon.
Można też coś wybrać np. z poniższych propozycji:
- Getting Things Done® Outlook® Add-In
(dla już używających Microsoft Outlook 2007/2010) - Nozbe ( cały czas ma promocję świąteczną )
- Doit.im
- Task Coach
- Remember the Milk
- Wunderlist
3)
Do projektów, organizacji zespołowej (np. w firmie) dobrze jest wdrożyć jakiś oddzielny system np. Basecamp (komercyjne – chmura), lub Open Atrium (opensource na swoim hostingu)
4)
W kreatywności i odkrywaniu nowych pomysłów a także koncentracji nad jednym zagadnieniem dobrze sprawdzają się Mapy Myśli.
Tu można użyć np.:
Najważniejsza jest nasza przemiana wewnętrzna,
od tego zaczynają się małe i wielkie zmiany.
Podziel się swoimi przemyśleniami
(komentarze poniżej)